tiistai 10. syyskuuta 2013

Syyskuisia kuulumisia

Jahas.. Olisikohan aika yrittää kirjoittaa tänne jotain muutakin kuin noita viikon liikuntasaldoja? :D Oon ollut vähän kiireinen... päivässä on muka liian vähän tunteja ylipäätään mihinkään. Tuntuu, että elämä on yhtä suorittamista. Ensin superdieetin ja extran suorittamista - nyt työn ja liikuntojen. Oman pään sisässähän se vika on. Taidan ottaa liikaa paineita kaikesta... eli ei mitään stressiä! :)

Juoksuohjelma on ihan mahtava!! 5 viikkoa takana ja juoksuaskel rullaa päivä päivältä paremmin! Enpä olisi vielä joku aika sitten uskonut, että minusta (juoksun vihaajasta!) tulee hihhuli, joka suorastaan innosta hihkuen odottelee aina jo seuraavaa rääkkiä! Toiseksi viimeisin lenkki oli tähänastisista rankin --> 5 min reipasta kävelyä, 20 min hölkkää ja 5 min kävelyä!! Ennen lenkkiä ajattelin, että nyt kyllä kuolen!!!! Mutta ehei, se menikin yllättävän helposti. Jes! Hyvä minä! Tämän kuudennen viikon viimeinen lenkki tulee olemaan 5 min reipasta kävelyä, 25 min hölkkää ja 5 min kävelyä!!! KÄÄK!! Ja silti niin ihanaa! :) :) Siitä lähtien lenkit ovatkin sitten tuollaisia rankempia hamaan loppuun asti. Iik! :) Oon kyllä niin innoissani tuosta juoksuohjelmasta - suosittelen sitä lämpimästi kaikille muillekin sohvaperunoille, jotka haaveilevat hölkkälenkkien jaksamisesta :)



Ruokapuolella menee hyvin. Syön nykyään entistä useammin paistettuja munia (tai yhden keltuaisen ja useamman valkuaisen) ja salaattia (olen löytänyt uudelleen jäävuorisalaatin, kurkun ja kirsikkatomaatit) syön melkeinpä kaikkien ruokien ohessa. Mannisen puddingitkin olen pitkästä aikaa kaivellut kaapin perältä ja alkanut taas korvata osan rahkoista niillä. Kahvin juontia olen vähentänyt ja alkanut juoda enemmän vihreää teetä.



Syyskuu toi mukanaan Facebook-haasteen. HAASTE SYYSKUULLE: 200 KM! Eli tarkoituksena on reippailla syyskuun aikana omin lihasvoimin (kävellen, pyörällä, juosten..) 200 km. Viime vuonna haasteena oli 100 km ja se meni rikki niin helposti, että nyt nostettiin vähän panoksia. Minun saldoni on tällä hetkellä 68 km.

Viime vuonna koin kolmivuorotyön jotenkin vaikeaksi ja väsyttäväksi erityisesti liikkumisen suhteen. Ajattelin sen olevan vain sitä alkukankeutta ja meni jonkun aikaa niin, että en kokenut sitä mitenkään haastavaksi. No, nyt nämä vuorot ovat viime aikoina taas olleet niin epäsäännölliset, että olen ihan hirrrrveän väsynyt koko ajan. Toivottavasti tämä alkaa helpottaa, sillä nyt tulevina viikkoina vuorot näyttäisivät olevan ihan ok. Vai onko tämä jo orastava kaamosväsymys? Rakastan kesää - olen siinä mielessä hullu, että rakastan lenkkeillä juuri niinä helteisinä päivinä! Syksykin menettelee vielä, mutta talvesta en tykkää yhtään... On pimeää, kylmää, pitää pukeutua ihan hirveän paksuihin vaatteisiin, tiet ovat liukkaat, palelee... Voisin aivan mielihyvin vaipua talviuneen tai muuttaa ulkomaille talven ajaksi. Ehkä minulla on asenneongelma tuon talven suhteen. Täytyy koittaa työstää sitä parin kuukauden päästä. ;)



Tänään kävin repäisemässä 10,5 km lenkin! Jes! 1h 35 min siinä meni. Sisällytin siihen myös tuon juoksuohjelman. Illalliseksi tein jauheliha-nachosalaattia. Olipa hyvää! Nam! :) Jos vielä Big Brotherin tsekkailis ja sitten suunnistaisi kohti höyhensaaria. Minulla on takanani kaksi yövuoroa, joten väsyttää melkoisesti. Huomenna onkin sitten vapaapäivä - pitkästä aikaa salille! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti