sunnuntai 24. helmikuuta 2013

I WILL survive!!

Melkein täydellinen viikko takana. Ruokavalion puolesta täydellinen. Aamuaerobisten puolesta täydellinen. Mutta ne treenit.... oi voi voi... yhtä treeniä jäi vajaaksi, MUTTA olen tällä viikolla kulkenut niin ahkerasti pyörällä töissä, että mielestäni se 100 min työmatkapyöräilyä korvaa yhden treenin. Työmatkapyöräilyssä aikaa kuluu 20 min per suunta ja kaloreita kuluu menomatkalla n. 150 kcal (sisältää pari todella tiukkaa ylämäkeä) ja tulomatkalla aina n. 100 kcal.

Olen alkanut rakastaa noita aamuaerobisia - varsinkin, jos ne voi suorittaa ulkona! Ihanaa!! Odotan jo innolla huomista aamulenkkiä. Aion käydä vähän pidemmän lenkin kuin normaalisti - huomenna kun on vapaapäivä, niin ei ole kiire mihinkään. :)

Aamusmoothie maistuu edelleen aivan supermahtavalta - olen saanut jopa miehenikin tykkäämään tästä terveellisestä herkusta. Ja uskokaa tai älkää, myös meidän rantut kissammekin tykkäävät smoothiesta :D En tietenkään syötä niille niitä, mutta olen antanut maistaa, kun ovat tulleet kieli lipoen viereen katsomaan.

 Ruokavalion noudattaminen on ollut edelleenkin todella helppoa. Ei mitään ongelmia. Voiko se tämän helpompaa edes ollakaan? Sinulle annetaan ruoka-aineet ja määrät, mitä saat syödä ja senkun vain noudatat ohjeita. Ja kun PÄÄTTÄÄ, että mitään ylimääräistä ei syödä, niin se pitää. Kyse on vain tahdonlujuudesta. Ja minä noudatan annettua ruokavaliota suorastaan fanaattisesti. Tänään eräs kollegani osti minulle jäätelön (kysymättä minulta) ja kun kieltäydyin siitä, jouduin heti selittämään olevani dieetillä. Onko mitään rasittavampaa kuin kuunnella sitä "Mitä se sinäkin muka dieettaat?? PYH! Ei yksi jäätelö sinua lihota! Ota nyt vain! Ota nyt, kun minä kerran ostin sinulle sen! Ei tämä sinun dieettiäsi pilaa, ota nyt!"?? ARGH! Minä olen päättänyt, että noudatan ruokavaliota kirjaimellisesti eli ei lipsumisia! Tuossa kun "väänsimme kättä" asiasta, niin olin huomaavinani sellaista eräänlaista kateutta ja se taas osoittautui sillä, että dieettiäni yritettiin pilata/tärvellä. Miksei voi kunnioittaa toisen yritystä pudottaa painoa? Saa toki tarjota jotain herkkua, mutta ei tuputtaa väkisin! Toinen ärsyttävä tilanne oli se, kun jouduin selittämään miksi pöydälläni oli puolentoista litran vesipullo. Sanoin, että tässä ruokavaliossa kuuluu juoda 3-4 litraa vettä päivässä ja tämäkin tuntui olevan tälle henkilölle suuri ongelma. Väitti, että tuollaisesta vesimäärästä tulee jo vesihumala! "Googletapa vaikka vesihumala", hän sanoi. Pyh. En todellakaan usko, että tuollaisesta vesimäärästä mitään vesihumalaa tulee, kun se kuitenkin juodaan 16 tunnin aikana! Ja minä luotan ravitsemusammattilaisen laatimaan ruokavalioon kyllä ihan 110-prosenttisesti! Mutta sen huomasin, että minun dieettaamiseni näyttää olevan joillekin suurempi ongelma, kuin se on minulle. Ja eihän sen pitäisi noin mennä...

Tästä viikosta on jäänyt oikein hyvä mieli. Huomenna on taas uutta pientä hienosäätöä ruokavalion kanssa ja punnituspäivä! Jeij! :) Kohta iltapalan kimppuun ja unten maille! Hyvää yötä!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti