keskiviikko 12. maaliskuuta 2014

Viikko 10 - kiirettä ja kuhinaa! Ja hirrrrrrrrrveeeeeeeenä uutisia! :)

Huhheijaa, kun on ollu kiire!! Ihan hirveesti on teille kerrottavaa! :)

Ensinnäkin viikko 10, joka oli lomaviikkoni, meni aikalailla Kuntosalivalmentaja-teoriakokeeseen lukiessa. Oli ihan hirveä stressi siitä - ymmärrettävästi. Tästä huolimatta mahtui viikkoon liikuntaakin.

Ensinnäkin, koska lihas kasvaa levossa, päätin nukkua 6.3. torstaina pitkään. Olin kaikkina muina aamuina herännyt aikaisin, joten päätin edes yhtenä lomapäivänä nukkua kunnolla. Teki hyvää! Illalla kävin lenkillä. Oli ihan JÄRKYTTÄVÄ tuuli, mutta niin minä vaan puskin menemään. Hullua hommaa, mutta kyllä kannatti!

ILTALENKKI
1h 17 min
-704 kcal (27 % rasvaa)
Keskisyke: 144 ; Max.syke: 174

Perjantaina en ehtinyt kuntoilla, koska menin pikavisiitille Helsinkiin! Backstreet Boysia katomaan! IIIIIIiiiiiiiiiiih!!! Niin mahtavaa! :) Perjantaina mentiin, yövyttiin hotellissa yö ja lauantaina takaisin klo 7 lennolla (älkää kysykö miksi h*lvetissä noin aikaisella lennolla?! Joku hetkellinen mielihäiriö varmasti!). Reissu tuntui koko ajan menevän päinvastoin kuin mitä oli suunniteltu. Olimme suunnitelleet aikataulut valmiiksi ja että syömme hotellin ravintolassa ennen Hartwallille lähtöä - no, hotellin ravintola aukesikin vasta klo 18. Missä on lähimmät ruokapaikat - Jumbossa. Piti siis tilata noutoruokaa hotelliin! :D Sitten päätimme mennä bussilla Pasilaan - kuulimme respasta, ettei bussissa voi maksaa pankkikortilla (ei käteistä!). Missä on lähin automaatti - Jumbossa! :D OH NO! Oli siis pakko lähteä sinne Jumboon ottomaatille. Sieltä päätimme mennä bussilla Tikkurilaan - olimmekin väärällä puolella tietä ja missasimme ekan bussin. Lopulta päästiin Tikkurilaan ja sieltä mentiin paikulla Pasilaan. Ensimmäinen kertani paikussa! :) Pasilasta käveltiin Hartwallille ja jonotettiin lippujamme. Lippupisteen nainen antoi minulle vain yhden lipun, vaikka olin ostanut niitä kaksi! Siinä meni aikaa, kun hän yritti selvittää, missä toinen lippuni on. Toinen lippu löytyi lopulta jonkun toisen ihmisen lippupinosta (prkle!!!). Kauheaa sähläämistä! Siellä oli yhden jos toisenkin liput hukassa... Backstreet Boys oli ihan mahtava! Niin nostalgiset fiilikset! Vanhoja ja uusia hittejä! Mahtava lavashow! Pojista oli kasvanut miehiä! :) Mii laik! <3 Konsertin jälkeen paikulla takaisin Tikkurilaan. Noustiin paikkuun, nykäisin konduktööriä hihasta ja ilmoitin ostavani lipun. Hän kysyi, minne matka ja minä vastasin, että Tikkurillaan. Sain kuulla, että olemme junassa, joka on matkalla Keravalle!!! OH FUCK! :D Seuraavalla pysäkillä pois ja uusi yritys! :D Lopulta päästiin oikeaan junaan ja Tikkurilasta taksilla hotellille. Hotellilla otettiin vielä yhdet ja sitten koisimaan, jotta jaksoi seuraavana aamuna herätä 4:50. Mutta olipa kiva matka! :)

Tunnelmia paikusta! :D

Mmmmmm <3
Illan päätteeksi "yhdellä"
Lauantaina tulin aamulla kotiin noin klo 9. Olin ihan äärettömän väsynyt ja otin pienet päikkärit. Olin vielä kauneusunienkin jälkeen superväsy ja mietiskelin, että teen sunnuntaina kaksi treeniä. Kävin jopa lueskelemassa netistä, että onko se mahdollista - kyllä jotkut tuntuvat tekevän niin. Lopulta kuitenkin sain itseeni virtaa ja päätin hoitaa vetopäivä-treenin alta pois. Tein sitä ennen välipalaksi proteiinipannaria, johon bongasin reseptin Voimariinin blogista. Päälle iskin marjoja. Lopputulos näytti tältä:

Proteiinipannaria, nam!

KUNTOSALITREENI - VETOPÄIVÄ
 71 min
-370 kcal (45 % rasvaa)
Keskisyke: 109 ; Max.syke: 160

Vetopäivän treeni oli todella tehokas!! Haba oli iiiiiihaaaaan kipeänä pari päivää! :D

Sunnuntaina tein jalkapäivän treenin. Uhh!! Sekin erittäin tehokas! Oli vielä eilenkin hieman vaikeuksia nousta istumasta.

KUNTOSALITREENI - JALKAPÄIVÄ
 70 min
-460 kcal (39 % rasvaa)
Keskisyke: 121 ; Max.syke: 169

Ja sunnuntai-iltana koitti viimein totuuden hetki! Tein Kuntosalivalmentaja-koulutuksen teoriakokeen. Aikaa sen tekemiseen oli 30 minuuttia. Oli 60 oikein/väärin-kysymystä. 75% kysymyksistä piti mennä oikein, jotta läpäisi testin. Tämä tarkoittaa, että väärin saa siis mennä  15 kysymystä!! Teoriakokeen tekemiseksi saimme kertakäyttöisen linkin - internetyhteydenkin tulisi toimia tai kokeen joutuu uusimaan (ja maksamaan siitä maksun)! KÄÄK! Kysymykset olivat hankalasti muotoiltuja ja jouduin lukemaan ne useampaan kertaan oikein ajatuksen kanssa, jotta tajusin, mitä niissä kysyttiin. Jäljellä oleva aika juoksi koko ajan näkökentässä, mikä lisäsi paineita. Lopputulos oli, että vastasin 92 % kysymyksistä oikein!! Jippiii! Eli vain 5 kysymystä meni väärin! JA SE TARKOITTAA SITÄ, ETTÄ MINULLA ON NYT KUNTOSALIVALMENTAJAN LISENSSI TAKATASKUSSANI!!!! Olen niiiiiiiiiiiiiiin onnellinen! :) Nyt vain odotellaan sukat pyörien PT-koulutuksen alkamista (Kuntosalivalmentajan koulutus on siihen pääsyvaatimus).

Ensi kerralla kirjoittelen tämän viikon tapahtumista. Nyt nukkumaan! :)