maanantai 22. lokakuuta 2012

Taustoja...

Hmmm... Ehkä voisi olla ihan aiheellista valaista hieman taustojani - kuka minä olen ja mikä sai minut perustamaan tämän blogin.

Olen 26-vuotias nainen, jolle nykyiset muutamat ylimääräiset kilot ilmaantuivat hyvin salakavalasti, vaivihkaa. Niitä alkoi kertyä oikeastaan v. 2007 ja huippulukemissa (69kg) oltiin v. 2009. Joulukuussa 2009 löysin maanpäällisen paratiisin, Liikuntakeskus Hukan, jossa aloin käymään kuntosalilla melkein päivittäin. Puolessa vuodessa onnistuin huomaamattani laihtumaan n.5 kg ihan vain salilla käynnin avulla (näin ainakin oletan, koska muuten elämäntapani pysyivät kutakuinkin samoina). Voi noita aikoja... Nykyään teen kolmivuorotyötä ja olen niin väsynyt, että motivaatio liikunnan suhteen on ollut vähän kadoksissa. Ja pudotetuista kiloistakin yksi on tullut takaisin. Raskaan työpäivän jälkeen sohvalle uppoamisen houkutus on melkeinpä vastustamatonta - erityisesti näin syksyn tullen.

Olen jo jonkin aikaa haaveillut siitä, että pääsisin takaisin vanhoihin mittoihini. Ja välillä olen ollut laihiksella ja sitten taas palannut samoihin uomiin. Nyt olen päättänyt jälleen kerran tehdä muutoksen. Mikä on erilaista tällä kertaa?

Tällä kertaa minä suorastaan uhkun päättäväisyyttä ja tarmoa. Minä HALUAN sen unelmakropan! Vielä ei ole liian myöhäistä! Tällä kertaa minulla on suunnitelmia projektin toteuttamiseksi.

Viime viikolla luin Jutta Gustafsbergin blogia. Lukiessani hänen kirjoituksensa, minun silmäni jotenkin avautuivat aivan uudella tavalla ja puhkuin intoa. Hänen neuvonsa:
Täytyy päättää dieetin aloituspäivämäärä, josta ei lipsuta. Selvä! Minun uusi elämäni alkaa maanantaina 22.10.2012 ja kun olen tiennyt tämän etukäteen, olen saanut ennen sitä herkutella (paheeni!) sipsillä, jäätelöllä ja karkilla. Luvallinen herkkuttelu ennen "uutta elämää" ainakin minun kohdallani ehkäisee myöhemmin muuten tapahtuvaa ratkeamista. Lisäksi olen kirjoittanut kalenteriin ylös sääntöjä ja toimintasuunnitelmaa.

Eksyin viime viikolla yövuorossa lukemaan liikunta-aiheista blogia, joka suorastaan imaisi minut maailmaansa. Jo sitä lukiessa olisi tehnyt mieli lähteä salille vaikka samantien. Liikunta tulee näyttelemään suurta ja merkittävää roolia tässä unelmakropan tavoittelussani. Ja yksi työkaluni on tämä blogi - teen projektistani julkisen, joten en voi lipsua siitä niin helposti. Punnituspäivä on aina maanantaina ja tänne tulen kirjaamaan lukemat - puntarin olisi siis pakko näyttää aina vähemmän ja vähemmän.
Nyt menen nukkumaan, että jaksan huomenna alkaa toteuttamaan projektiani :) Hyvää yötä!

2 kommenttia:

  1. Heippa! Löysin sun blogin just ja jumahdin lukeen sitä :). Ite alotin laihis-/kiinteytysprojektin syyskuussa, vieläkin haen sitä omaa tyyliä ja tapaani toimia mutta pikkuhiljaa huvä tulee :). Tsemppiä sulle sun projektiin, oon hengessä mukana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Kati! Minäkin olen huomannut, että kaikki tyylit eivät sovi kaikille - täytyy vain löytää se oma kultainen keskitie, joka tuottaa tuloksia ilman harmaita hiuksia ja toistuvia rappioita :) Kiitos tsemppaavasta viestistäsi, joka toi hymyn huulilleni! Tsemppiä myös sinulle, hengenheimolaiselleni, projektiisi! :)

      Poista