tiistai 6. elokuuta 2013

Inspiraation lähteenä: juoksuohjelma! Sohvalta 5 km juoksijaksi! :)

Ah, viimeinkin olen ehtinyt liikkumaan! Liikunta - tuo elämän eliksiiri :) Eilen kävin yövuoron jälkeen lenkillä ja tänään (vapaapäivänä) olen käynyt lenkillä sekä salilla. Jes! Olen elossa taas!

Pidän siitä, että minulla on aina erilaisia projekteja meneillään. Laihdutusprojekti on aika loppusuoralla (mutta operaatio Unelmakroppa sen sijaan ei todellakaan - kiinteytystä ja lihaksia!!), joten kehittelin ihan uuden projektin. Sen nimi on sohvaperunasta 5 km:n juoksijaksi! Eräs työkaveri kertoi minulle kännykässään olevasta ilmaisohjelmasta, jonka avulla hän on saanut itsensä juoksukuntoon. Minulla alkoi heti kyteä ajatus siitä, että pääsisinköhän minäkin juoksukuntoon moisen ohjelman avulla? Kestävyyskuntoni on aivan surkea! Toki se on Superdieetin aikana parantunut huimasti, mutta ei puhettakaan mistään 5 km:n juoksemisesta. Huhhuh!

weheartit.com

Otin vähän selvää noista juoksuohjelmista ja löysin eräästä blogista erittäin positiivisen kirjoituksen aiheeseen liittyen. Tutkailin Google Playssä vaihtoehtoja ja päädyin lopulta maksulliseen versioon (haluan sellaisen ohjelman, jossa on gps-mahdollisuus). Ostin itselleni siis Couch to 5K-ohjelman n. 1,5 eurolla. Ei mielestäni paha hinta. Tästä ohjelmasta on myös "jatko-osa", jossa sitten kehitytään 10 km:n juoksijaksi - tämä sinetöi valintani (jos vaikka hurahdan juoksuun aivan täysin). Mutta ennen sitä: sohvaperunasta 5 km:n juoksijaksi 9 viikossa. :)

Ohjelmassa saa valita itselleen trainerin (joka siis lenkin aikana kertoo, milloin pitää hölkätä ja milloin kävellä) ja minä valitsin topakan Jillian Michaels-tyyppisen naisen. Jos saisin valita itselleni personal trainerin, valitsisin juuri hänen kaltaisensa piiskurin, joka karjuisi minulle naama punaisena ja rääkkäisi minut ylittämään itseni kerta toisensa jälkeen. Siitä minä tykkäisin! :) Lisää ohjelmasta voi lukea sovelluksen sivuilta sekä Fat no more-blogista.

Aloitin tuon juoksuohjelman eilen ja olen käynyt siis suorittamassa kaksi lenkkiä. Olen ollut muuten todella tyytyväinen, mutta valitettavasti se gps-osio sovelluksesta sekoilee. Tänään olin muka käynyt pari suoraa mutkaa meren päällä ja näin ollen lenkki oli paljon pidempi kuin todellisuudessa olikaan. :(

Pyrin nyt liikkumaan VÄHINTÄÄN sen verran, että tekisin juoksuohjelman vaatimat 3 x 30 min-lenkit sekä kävisin kerran kuntosalilla per viikko. Siis vähintään! Kaikki mikä menee tämän yli, on plussaa! :)

Piipahdin tänään tosiaan Hukassa - pitkästä aikaa! Olipa ihanaa! :) Tein koko kropan treenin, koska en tiedä miten aikani tulee tällä viikolla riittämään saleiluun. Viikonloppuna voisi käydä tekemässä toisen samanlaisen.

weheartit.com


Torstaille olen varannut hieronta-ajan! Luksusta! Saa jumit ja lukot kyytiä! :)

weheartit.com 




Pidin eilen tämän viikon herkkupäivän. Vuokrasin Hannu ja Kerttu-elokuvan ja ostin irtokarkkeja. Olin aika yllättynyt, kun tein itselleni aika pienen irtokarkkipussin enkä edes syönyt niitä kaikkia! Joskus ennen muinoin olisin saattanut tehdä IIIIISON pussin ja syödä sen silmänräpäyksessä. Jokin on totisesti muuttunut parempaan suuntaan. :)

2 kommenttia:

  1. Tuo juoksusovellus kuulostaa tosi kivalta! En mäkään enää liiku oikein lainkaan ilman Endomondoa, joka kerää talteen mun kävelyt ja pyöräilyt (joita tosin on nyt ollut viimeviikkoina säälittävän huonosti). Mutta koitan taas tsempata :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se myös ON tosi kiva! Tutustumisen arvoinen sovellus, jos haaveilee juoksukunnon parantamisesta. Saa nähdä kuinka minun käy, mutta toivon parasta :D Endomondo onkin sitten ihan uusi asia minulle, täytyypä googlata. Tsemppiä! :)

      Poista