tiistai 18. helmikuuta 2014

Blogikriisi!

KÄÄÄÄÄK! Mulla on päällä ihan älytön blogikriisi. En tiedä, että jatkaisinko tähän blogiin kirjoittelua, muuttaisinko blogini nimeä ja blogger-käyttäjänimeäni vai aloittaisinko ihan uuden blogin.

Kun aloitin tämän blogin kirjoittamisen, olin lievästi ylipainoinen, itseensä kyllästynyt sohvaperuna, jolla oli tavoitteena laihduttaa ja saada unelmakroppa. Olin melkoinen karkkihamsteri, joten nimekseni valikoitui *karkkikeiju* ja blogin nimeksi tuli Operaatio: Unelmakroppaa tavoittelemassa. Yksinkertaista! Kirjoitin blogia lähinnä itselleni päiväkirjamaisesti enkä osannut ajatellakaan, että joku joskus sitä kiinnostuisi lukemaan.

Nyt tilanne on kuitenkin muuttunut. Olen nykyään normaalipainoinen, terveellisiin elämäntapoihin ja liikuntaan hurahtanut höyrypää. Toteutan unelmaani ja opiskelen personal traineriksi. Minua kiinnostaisi kirjoittaa paitsi treeneihini yms. liittyvistä asioista, niin myös yleisesti terveyteen, treenaamiseen, liikuntaan ja ravintoon liittyvistä jutuista. En enää laihduta ja paino on muutenkin nykyään toissijainen asia (lihakset painavat enemmän kuin rasva). Unelmakroppaan toki pyritään edelleen, mutta se tulee siinä sivussa, kun harrastaa sopivassa suhteessa aerobista ja voimaharjoittelua ja nauttii puhdasta, terveellistä ravintoa. Operaatio: Unelmakroppaa tavoittelemassa siis tavallaan kuvaa edelleen joltain osin tilannettani. Juu, haluan ehdottomasti paremman kropan (kukapa ei, nälkä kasvaa syödessä!), mutta se ei ole enää mikään operaatio. Nyt tavoitteenani on oppia koko ajan lisää treenaamisesta ja terveellisestä ravinnosta, treenata tavoitteellisesti ja saada kokonaisvaltaista hyvää oloa terveellisten elämäntapojen kautta. Voida hyvin siis!

Entäs tämä blogger-nimeni sitten? Karkkikeiju on osa menneisyyttäni - ei nykyistä minua. En ole enää se sama karkinpuputtaja, joka olin pari vuotta sitten. Vaikka en mitään muuta muuttaisikaan, niin tälle asialle on tehtävä jotain. Personal trainer, jonka nimi on *karkkikeiju*?! Joo, ei! Terveysvinkkejä jakava karkkikeiju? Joo, tosi uskottavaa!!

Vanhan blogin etuna on kuitenkin se, että täältä kaikki voivat lukea muuttumistarinani. Mitä olin ennen ja mitä olen nykyään. En häpeä menneisyyttäni. Onhan tapahtunut kehitystä ja näitä omia kokemuksiani aion myös hyödyntää tulevissa personal trainer-asiakkuuksissani. Painon pudottaminen ja elämäntapojen muuttaminen on vaikeaa! On hyvä, kun on omaa kokemustaustaa asian tiimoilta :) Jos tämän blogin säilytän, niin muutanko blogin nimen vai jatkanko edelleen samalla nimellä? En tiedä...

Mitä mieltä te olette?

2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Katsellaan! Tässä blogissa pysyn, mutta jotain pieniä konnankoukkuja on kehiteltävä :)

      Poista