tiistai 30. joulukuuta 2014

Hiljaisuutta, motivaatioluentoa ja neuloosi!

Aika katkaista hiljaisuus!

Täällä ollaan yhä (vaikka olenkin pitänyt matalaa profiilia melko pitkään). Välillä olen miettinyt, että pitäisikö tämä blogi poistaa, mutta lopulta olen aina päätynyt siihen, että jääkööt nyt vielä. Alunperin aloin kirjoittaa tätä päiväkirjamaisesti itseäni varten ja niin teen edelleen. Jos joku jaksaa lukea juttujani, niin kiva. Jos joku kokee hyötyvänsä niistä jotain, niin vielä kivempi! :)

Syy hiljaisuuteen löytyy hyvinvoinnistani. En ole voinut kovin hyvin. Meillä on töissä tapahtunut aika iso muutos ja (kuten massiiviset muutokset yleensä) tämä ei ole sujunut ongelmitta/kivuttomasti. Työt ovat aiheuttaneet hirveästi stressiä ja olen ollut niin väsynyt ja uupunut, etten ole jaksanut oikein mitään ylimääräistä.

Myös tämä syksyn/alkutalven pimeys on ollut melko lamauttavaa. Pimeys on kyllä kivakin asia silloin, kun itse saa olla sisällä kynttilöiden valossa sohvalla ja vetää vilttiä tiukemmin kohti korvia. Mutta tekeekö pimeällä mieli mennä ulos? No ei todellakaan! Ei ainakaan allekirjoittaneella! Nyt, kun on lunta eikä pimeys ole enää niin sysimustaa, olen alkanut jopa nauttia aamuisista kävelyistä. Kävelen nimittäin joka aamu töihin (tarkoittaa, että herätyskello soi viideltä ja tyttö on jo taipaleella kuudelta) ja takaisin. Siinä tulee ihan mukavasti reippailua! Hyötyliikunta kunniaan! :)

Uniongelmatkin palasivat kuvioihin pari viikkoa sitten ennen joululomaani. Lomalla sain kuitenkin välit selviksi Nukkumatin kanssa ja nukuin parhaimmillaan jopa klo 10 asti! Luksusta!! :) Tällä viikolla oli taas paluu töihin ja se niistä hyvistä unenlahjoista. Toissa yönä näin painajaista (olin väärässä paikassa väärään aikaan ja sain murhamiehet perääni) ja nukuin levottomat 5 h. Viime yö meni jo vähän paremmin.

Stressi on laukaissut minulle myös vatsaongelmia. Olen aika varma, että minulla on ärtyvän suolen oireyhtymä - oireet täsmäävät melko hyvin. Joulun ajan äpöstykset eivät kyllä todellakaan helpottaneet asiaa! Vaikka toki halusin uskoa, että suklaalla on sellainen suolistoa hellivä terveysvaikutus - ainakin raakasuklaalla, jonka kehutaan olevan hirveän terveellistä. No, olipa suklaalla terveysvaikutuksia tai ei, niin ainakin pääkopalle suklaan flavonoidit tekivät oikein hyvää. :)

Entäs sitten tuo liikkuminen? En ole liikkunut niin paljon kuin olisi pitänyt/olisin halunnut. Kuntosali on ollut nyt tauolla aivan tyystin. Ei ole vain tehnyt mieli lähteä sinne/en ole jaksanut/ei ole ollut aikaa, jne. Mutta ei se mitään! Elämä on välillä ja on vain mentävä tilanteiden mukaan. Ensi vuonna tähän tulee muutos! Minulla on aikomuksena alkuvuodesta aloittaa intensiivinen kuntosalitreenaaminen (jeeeee!!!) ja sitten kesällä jatketaan taas kestävyyskunnon kehittämistä. Myös ravitsemuspuolella tullaan palaamaan ruotuun. Kesällä olen rantakunnossa, niin uhoan! :)

9.12. kävin kuuntelemassa Fitfarmin motivaatioluentoa Madetojasalissa. Jutta ja Vertti kyllä osaavat hommansa! :) Paljon tuli kertausta, mutta on ihan mielenkiintoista käydä silti aina kuuntelemassa tuollaisia.

Jutta ja Vertti


Olisi minulla uutisiakin, mutta kerron niistä vasta huomenna vuoden vaihtumisen kunniaksi. :)

Loppuun vielä pieni paljastus... minuun on iskenyt kauhea neuloosi!

Joululahjaksi äidille

Joululahjaksi kaverille

Mummu on aina sukittanut meidät, joten kukas sukittaa Mummun? Minä aion nyt.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti